RODZICU, TRENERZE! CHCESZ WESPRZEĆ ROZWÓJ MŁODEGO SPORTOWCA?

CZY WIESZ, ŻE SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA STANOWI AŻ 80% SUKCESU W SPORCIE MŁODZIEŻOWYM? KOMPLEKSOWY ROZWÓJ MOTORYCZNY MŁODEGO ZAWODNIKA TO W DZISIEJSZYCH CZASACH NIEZBĘDNY ELEMENT.

  • Czy chcesz aby Twoje dziecko było szybsze, zwinniejsze i bardziej wytrzymałe niż jego rówieśnicy?
  • Chcesz wydobyć z niego jak największy potencjał?
  • Zależy ci na jego zdrowiu i sprawności ogólnej?

Ale w gruncie rzeczy widzisz że:

  • Jest zdolny ale za mało się angażuje na treningu?
  • Ma wrodzony talent ale niestety często doskwierają mu kontuzje?
  • Zauważyłeś u niego braki w koordynacji?
  • Masz wrażenie, że jest powolny na boisku i przez to nie jest podstawowym zawodnikiem?
  • Odbiega poziomem siły od reszty zawodników?
  • Łatwo się przewraca, tracąc balans w kluczowych momentach?
  • Nie rozwija się, dużo czasu spędza w pozycji siedzącej a do tego ma problem z postawą ciała?

W obecnych czasach w których poziom motoryczny dzieci oraz ich sprawność jest na bardzo niskim poziomie, spora liczba młodych sportowców wchodzi w późniejsze nastoletnie lata z dużymi deficytami ruchowymi.

Trening danej dyscypliny w klubie i jedna godzina zajęć wychowania fizycznego w tygodniu nie do końca wystarczają by dziecko odpowiednio rozwijało swój potencjał ruchowy który ma sprawić aby w przyszłości było zdrowe, sprawne i odpowiednio przygotowane do wymagań konkretnej dyscypliny sportowej. 

Dodatkowo uprawianie tylko jednej dyscypliny w nadmiarze i brak solidnego fundamentu ruchowego może w konsekwencji doprowadzić do rezygnacji z uprawiania sportu, z powodu monotonni, braku rozwoju, czy nawet kontuzji.

Również bardzo rzadko młodym sportowcom i ich rodzicom dostarcza się obiektywnych i rzetelnych informacji zwrotnych na temat poziomu sprawności, lub informacje te są dość pobieżne i nic na ich podstawie dalej się nie robi.

Pomimo największych starań, klub nie jest w stanie objąć wszystkich zawodników z drużyny z taką samą uwagą. Każde dziecko jest inne. Różnice są widoczne na wielu płaszczyznach. Jedni potrzebują więcej pracy nad lokomocją, inni nad mobilnością a jeszcze inni nad skocznością.

Bagatelizowanie tego problemu może sprawić że:

  • Dziecko będzie miało problemy z postawą, będzie chodziło przygarbione, nabierze koślawych kolan
  • Zaczną boleć go plecy lub złapie kontuzję
  • Będzie chodzić zmęczone i rozleniwione
  • Będzie odstawało fizycznie od swoich rówieśników
  • Straci chęć do uprawiania dyscypliny co w konsekwencji sprawi, że będzie otyłe lub niesprawne ruchowo
  • Będzie spędzać więcej czasu na ławce rezerwowych a trenerzy nie będą nim zainteresowani
  • Poziom jego sprawności utrudni mu realizację swoich marzeń
  • Nie będzie zdyscyplinowane
  • Straci poczucie samodoskonalenia się, czyli nie zazna satysfakcji z osiągania efektów dzieki ciężkiej pracy
  • Nie będzie wzorem do naśladowania 

Dlatego warto w indywidualny sposób podejść do treningu motorycznego.

Uzupełnienie zajęć sportowych indywidualną motoryką, może sprawić że zawodnik zwiększy swoją sprawność dzięki czemu nadgoni czołówkę a nawet będzie miał szansę stać się jednym z najlepszych. A jeśli jest już utalentowany, to dzięki dodatkowym zajęciom będzie mógł szlifować swój potencjał.

JAK WYGLĄDA ŚCIEŻKA ROZWOJU MŁODEGO SPORTOWCA POD NASZĄ OPIEKĄ?

1.ETAP:
FUNDAMENT RUCHOWY

Pierwszym krokiem jest analiza sprawności dziecka. 

Na tym etapie zajmujemy się słabymi stronami zawodnika aby następnie rozwijać jego mocne strony. Skupiamy się na dokładnej analizie biomechanicznej w skład której wchodzi ocena funkcjonalna i motoryczna. Celem jest zbudowanie solidnego fundamentu ruchowego poprzez:

  • Wyrównanie asymetrii ciała
  • Poprawę postawy
  • Zwiększenie mobilności stawów
  • Poprawę stabilizacji i zwiększenie siły mięśni tułowia
  • Wyrównanie dysbalansu mięśniowego
  • Podniesienie siły ogólnej
  • ABC poruszania się
  • Stabilizację stawów skokowych
  • Kształtowanie równowagi i czucia głębokiego
  • Koordynację ruchową
  • Naukę podstawowych wzorców ruchowych

 

2. ETAP:
ROZWÓJ ATLETYZMU

Drugim krokiem jest rozwój podstawowych zdolności motorycznych i doskonalenie wcześniej nabytych umiejętności. Głównym celem na tym etapie jest:

  • Poprawa szybkości i zwinności
  • Zwiększenie siły i  wytrzymałości ogólnej
  • Podniesienie sprawności i koordynacji ruchowej
  • Poprawa skoczności
  • Zmniejszenie ryzyka kontuzji
  • Poprawa szybkości reakcji i decyzyjności

3. ETAP:
MISTRZOWSKI

Wejście w ten etap jest zależy od wieku sportowca i jest uzależnione od wielu czynników, takich jak między innymi stopień zaawansowania, staż treningowy czy poziom mentalny. Wymaga przejścia przez pierwsze dwa etapy.  Wiąże się z doskonaleniem sprawności ruchowej i maksymalizacji osiągów. Główne cele to:

  • Rozwój siły i mocy
  • Rozwój szybkości i zwinności
  • Rozwój wytrzymałości specjalnej
  • Dobór środków treningowych specyficznych dla danej dyscypliny sportowej
  • Kształtowanie stabilizacji dynamicznej
  • Planowanie

Oto nasze podstawowe filary
z których składa się proces treningowy:

1. OCENA BIOMECHANICZNA

Jest przeprowadzana na samym starcie, zanim zaczniemy współpracę. Zgodnie z myslą „co nie jest mierzone, nie ulega poprawie” dokładnie analizujemy wyniki naszych podopiecznych by w porę zadziałać. Dzięki temu będziemy mogli zaplanować treningi i monitorować postępy. Zawodnicy będą wiedzieć jak bardzo opłaciła się ich ciężka praca. Zbudują solidny fundament, zmniejszający ryzyko odniesienia kontuzji. Przedłużą swoją karierę związaną ze sportem. W skład oceny wchodzą testy antropometryczne, testy funkcjonalne oraz sprawnościowe.

2. KOORDYNACJA RUCHOWA I SPRAWNOŚĆ OGÓLNA

W okresie wzmożonego wzrostu koordynacja może się drastycznie pogorszyć. Dzięki temu, że zawodnik kształtuje ją na treningu, będzie mógł łagodnie przejść przez ten okres. Koordynacja angażuje obie strony ciała, dzięki czemu zmniejszy to efekt jednostronności ciała i poprawi symetrię. Zawodnik, będzie bardziej wszechstronny i łatwiej będzie mu przychodzić nabywanie nowych umiejętności. Jego ruchy będą bardziej ekonomiczne i płynne. Wyprzedzi swoich rówieśników, ponieważ zdecydowana większość tego nie robi. Na treningach rozwijamy między innymi takie zdolności jak: szybkość reakcji, balans, orientację przestrzenną, rytmizację, synchronizację ruchu oraz elementy sprawnościowo-gimnastyczne

3. ROZWÓJ SIŁY

Kiedy młodzi sportowcy stają się silniejsi, przede wszystkim chronią się przed kontuzjami. Badania wykazały, że trening siłowy zmniejsza ryzyko kontuzji u nastolatków (Czytaj więcej) . Dzięki temu zawodnik zwiększy odporność tkanek ciała takich jak ścięgna, więzadła czy mięśni na przeciążenia związane ze sportem. Uważa się także, że szybkość rozwinąć można za pomocą odpowiedniego treningu siłowego. To prawda ponieważ szybkość to nic innego jak zdolność aplikowania dużych wartości siły w jak najkrótszym czasie. Aby się tego nauczyć, siła jest idealnym środkiem do soiągnięcia tego celu. Dzieki temu dziecko będzie szybkie a także będzie łatwiej radziło sobie w pojedynkach 1na1. Poza tym poprzez trening siłowy zawodnik mocno podniesie swoja pewność siebie. Zachęci go to do przekraczania własnych granic i dalszego doskonalenia się.

4. ROZWÓJ MOCY

Zdolność generowania dużych sił w podłoże w jak najkrótszym czasie jest kluczowym parametrem w sportach szybkościowych. Praca nad tym aspektem zaczyna się na zajęciach w formie ćwiczeń plyometrycznych. Jest to jedna z najbardziej skutecznych a zarazem bezpiecznych metod rozwoju mocy u dzieci i młodzieży. Poprawa skoczności, mocno przekłada się na lokomocję, a w szczególności na sprint. (Czytaj więcej) Dzięki temu zawodnik będzie wyżej doskakiwać do główki, czy do siatki w trakcie zbicia piłki albo podczas rzutu do kosza. Na boisku czy na kortach będzie bardziej sprężysty, efektywniej zmieniając kierunek ruchu.

5. SZYBKOŚĆ I ZWINNOŚĆ

Wśród zawodników występują ogromne różnice w aspekcie poruszania się i lokomocji na boisku. A bierze się to stąd, że większość z nich nie trenuje techniki poruszania się, szybkości reakcji czy zmiany kierunku ruchu. Dzięki temu dziecko poprawi swoją wydajność biegu. Polepszy mechanikę ruchu, dzięki czemu mniej będzie się męczył. Szybciej dobiegnie do piłki, ominie przeciwnika, czy też łatwiej bedzie mu wyjśc na dogodną pozycję. Nie będzie miał problemów z przewracaniem się.

6. SZYBKOŚĆ MYŚLENIA ORAZ PERCEPCJA WZROKOWA

Wiele sytuacji na boisku wymaga od zawodnika szybkiego myślenia i podejmowania decyzji. Ale zanim do tego dojdzie wpierw zawodnik musi zorientować się w przestrzeni ocenić gdzie jest piłka czy zawodnicy z drużyny przeciwnej. Dzięki treningowi wzroku zawodnik może znacznie poprawić swoją spostrzegawczość, szybkość reakcji i skuteczność na boisku. Dodając do tego zadania kognitywne, które za pomocą różnych środków treningowych wymagających myślenia będzie potrafił szybciej podejmować decyzje a jego proces myślowy będzie krótszy niż na początku.*

O NAS

unnamed (2)

Jesteśmy absolwentami Akademii Wychowania Fizycznego. Mamy wykształcenie pedagogiczne i wieloletnie doświadczenie w pracy z młodymi zawodnikami różnych dyscyplin sportowych. Podchodzimy do naszej pracy z pasją a praca z dziećmi jest dla nas misją, która ma na celu podnoszenie ich sprawności w równowadze ze zdrowym trybem życia. Poprzez sport i aktywny tryb życia edukujemy zawodników aby wyrośli nie tylko na zdrowych i sprawnych sportowców ale także na świadomych i aktywnych  ludzi.

Zajęcia z nami nigdy się nie nudzą, są prowadzone w ciekawy i interesujący sposób. Nasz system jest kompleksowy, to znaczy, że dzięki tzw mikro-dozowaniu kształtujemy większość zdolności i umiejętności w ciągu jednostki treningowej. Stąd też mało czasu mamy na przerwę, a czas z nami szybko mija. Dzieci są w pełni zaangażowane, mają wytyczony cel i chcą się rozwijać. 

15.09.2021, Siedlce
Zalegle spotkanie 7. kolejki eWinner II ligi, mecz druzyny rezerw Pogon Siedlce - Lech II Poznan 2:0
Fot. Przemyslaw Szyszka

Na zdjeciu: 
mecz druzyny rezerw Pogon Siedlce - Lech II Poznan 2:0, Jakub Grzeda, rozgrzewka przed meczem

Można nam w pełni zaufać, ponieważ wielokrotnie uczestniczyliśmy w  zgrupowaniach Akademii Młodych Orłów organizowanych przez PZPN, prowadziliśmy wykłady o tematyce rozwoju młodego sportowca na wielu konferencjach, między innymi organizowanych przez Polskie Stowarzyszenie Treningu Motorycznego czy Polskiego Związku Piłki Nożnej oraz Hokeja na trawie.  Z naszych indywidualnych zajęć korzystają zawodnicy m.in Lecha Poznań, Pyry Poznań, Warty Poznań, Akademii Reissa, ENEA AZS oraz wielu innych.

WIĘCEJ INFORMACJI O TRENERACH

ZAUFALI NAM ZAWODNICY TAKICH KLUBÓW

Co zawiera trening?

55 minutowe Zajęcia pod okiem specjalistów. 150 zł
Dodatkowe plany treningowe do indywidualnej realizacji w domu. Ma to na celu uzyskanie lepszych efektów treningowych poprzez maksymalne wykorzystanie czasu i potencjału fizycznego. 100 zł
Możliwość skorzystania po każdym treningu z odnowy biologicznej w formie pneumatycznej terapii uciskowej która przyspiesza regenerację, dzięki której można odzyskać świeżość nóg znacznie szybciej. 30 zł / 30 min
Cykliczną ocenę biomechaniczną i motoryczną, dzięki której stale kontrolujemy postępy i wdrażamy zmiany. 300 zł
Wskazówki odnośnie żywienia oraz regeneracji, dzięki którym zwiększamy świadomość dziecka w temacie prawidłowego dbania o higienę swojego ciała. 50 zł

Łączna wartość wszystkich usług wynosi  580 zł. 

Ile kosztuje ?

OPINIE

Serdecznie polecam. Syn uczęszcza na treningi już od prawie dwóch lat. Poziom jaki osiągnął poprawiając swoje umiejętności zachwyca nas rodziców jak i sztab trenerski w klubie. Z tygodnia na tydzień i z miesiąca na miesiąc widać jak bardzo rozwija się motorycznie, szybkościowo i sprawnościowo.
Anna M
Polecam – bardzo. W ramach prezentu za dobre wyniki w nauce wykupiłem synowi w PeakPer4mance testy motoryczne. Było to 3 lata temu i zostaliśmy, ponieważ już same testy utwierdziły mnie w przekonaniu, że mam do czynienia z profesjonalistami. Syn gra w piłkę nożną i zauważam gołym okiem jego postępy w zakresie motorycznym, szybkościowym i sprawnościowym, ale nie tylko ja. Trenerzy również, co zaowocowało zaproszeniem na dodatkowe treningi dla najbardziej utalentowanych zawodników. Dodatkowo, synowi zależało, aby stać się również najszybszym zawodnikiem w swojej kategorii wiekowej w klubie i dopiął tego. Warto przyjść i sprawdzić. Syn i ja polecaliśmy PeakPer4manc już wielu osobom, wszyscy zostali.
Mariusz H
Współpraca z Peakper4mance jest na najwyższym poziomie, stały kontakt telefoniczny i SMS, otwartość, zaangażowanie, układanie indywidualnych treningów do pracy w domu i podczas pauzy klubowej. Niesamowite wsparcie mentalne, Wsparcie uświadamiające sposób odżywiania i poziomu wydajności i możliwości na każdym etapie rozwoju syna. Lepszych nie ma, warto przyjść sprawdzić i zostać.
Adam C

Efekty treningów

FAQ

Odpowiedź: Trening motoryczny można zastosować u dzieci w przedziale wiekowym 7-9 lat, 10-12 lat, 13 – 15 lat i powyżej 16 roku życia. Dobór środków treningowych będzie zależał od poziomu rozwoju biologicznego dziecka, stopnia zaawansowania czy gotowości mentalnej do uczestnictwa w zorganizowanych zajęciach.

Wiele badań naukowych wskazuje na pożyteczny wpływ treningu siłowego na organizm dziecka. Natomiast to że dziecko nie urośnie bo podnosi ciężary jest mitem,. Już dawno udowodniono, że ostateczny wzrost ciała jest determinowany przez geny i trening siłowy nie jest w stanie go zahamować. Wręcz przeciwnie, trening siłowy wspiera procesy wzrostowe dziecka. Wpływa również na rozwój siły ogólnej dzięki czemu dziecku łatwiej bedzie pokonywać wewnętrzne bariery ruchowe. Również trening siłowy wzmacnia kości i sprawia że są bardziej odporne na złamania. Dlatego nie ma się czego obawiać. To samo tyczy się płci żeńskiej. Udowodniono, iż kobiety dzięki treningowi oporowemu w przyszłości nie chorują na reumatyzm i są bardziej odporne na urazy skrętne kolana.

Wszystko zależy od potrzeb, celów, możliwości oraz poziomu ruchowego zawodnika. Średnia częstotliwość spotkań w tygodniu to 1-2 razy.

Tak. U młodych zawodników intensywność treningu nie jest duża. Zawsze dostosowujemy trening motoryczny do planu treningowego na dany dzień lub tydzień. Monitorujemy zmęczenie zawodnika i na tej podstawie dobieramy środki treningowe.

Treningi motoryczne są idealnym uzupełnieniem. Możemy pracować z zawodnikiem nad tym na co jest w danej chwili mu najbardziej potrzebne. Skupiamy sie na pozostałych zdolnościach motorycznych, na które w klubie nie kładzie się nacisku lub rozwijamy te umiejętności, na które w klubie nie ma wystarczająco czasu, na przykład technika biegu.